Eğer aşağıdaki gibi bir hata alıyorsanız muhtemel sebep ve çözümleri için bu yazımızı okuyabilirsiniz ;
This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
kisi-kurum@xyzbirdomain.com.tr
host mail.xyzbirdomain.com.tr [94.xxx.112.xxx]
SMTP error from remote mail server after initial connection:
554 5.7.1 You are not allowed to connect.
::: Çözüm Yolları :::
1-) http://www.mail-tester.com adresinden mail adresiniz ve mail serverınız ile ilgili genel bilgileri görüntüleyin.
2-) https://www.talosintelligence.com/reputation_center/lookup?search=xyzbirdomain.com.tr alan adınızla ilgili genel bilgileri görüntüleyin.
3-) https://www.spamhaus.org/query/ip/176.xxx.xxx.xxx şeklinde giriş yaparak ipnizin PBL ( POLICY BLOCK LIST) de olup olmadığını kontrol edin.
Eğer listede yoksanız aşağıdaki gibi bir sonuç alırsınız;
176.xxx.xxx.xx is not listed in the SBL
176.xxx.xxx.xx is not listed in the PBL
176.xxx.xxx.xx is not listed in the XBL
Eğer listede varsanız aşağıdaki gibi bir sonuç alırsınız;
176.xxx.xxx.xx is not listed in the SBL
176.xxx.xxx.xx is listed in the PBL, in the following records:
- PBL153415725
176.xxx.xxx.xx is not listed in the XBL
- PBL153415725 kısmına tıklayın ve yeni açılan sayfada “Remove an IP from PBL butonuna tıklayın. Gerekli bilgileri doldurun ve takribi 30 -60 dakika süre içerisinde listeden çıkmış olun.
Bu işlemleri yaptıktan sonra mail serverların güncellenmesi belli bir süre alabilir.